Aakkoset. Ojala te viera junto a mi.
Tämä on taas näitä. Eli tarkoitus olisi siis paljastaa ja lyhyesti selostaa jokaisen aakkosten kirjaimen kohdalla yksi sillä nimenomaisella kirjaimella alkava itselle rakas/merkittävä/tärkeä/ominainen asia... Kokeillaan ;)
A niinkuin Aallot
Meri on ihana. Ja isot aallot ovat ihania. Haluaisin oppia surffaamaan!
Meri on ihana. Ja isot aallot ovat ihania. Haluaisin oppia surffaamaan!
B niinkuin Bloggaaminen
Niin. Rakastan bloggaamista, blogien lukemista, erilaisten blogien etsimistä, blogi-ihmisiin tutustumista.. Olen sivunnut tätä kohtaa jo tuolla aiemmassa postauksessani joten sieltä voi lukea lisää siitä miksi tämä oli niin ilmiselvä valinta B-kirjaimen kohdalle :)
C niinkuin Coatzacoalcos
Asuessani Meksikossa asuin Veracruzin osavaltiossa sijaitsevassa Coatzacoalcos-nimisessä pikkukaupungissa (n. 500 000 asukasta vähän laskutavasta riippuen, paikallisessa mittakaavassa kuitenkin pikkukylä ja paikalliset usein myös kutsuvat kaupunkai nimellä RANCHOCOALCOS :D) ja niinhän siinä kävi että sinne Meksikonlahden rannalle jäi minulta läjäpäin rakkaita ystäviä sekä yksi pieni suomalainen sydän! Kuvassa kaupungin rantabulevardi eli MALECON ja tottakai maailman kaunein lippu liehumassa tuulessa. ♥
| C niinkuin Coatzacoalcos |
D niinkuin Diabolo
Kiva lelu. En hallitse vielä kovin montaa temppua mutta harjoittelen :D
Kiva lelu. En hallitse vielä kovin montaa temppua mutta harjoittelen :D
| D niinkuin Diabolo |
E niinkuin Español
Español eli espanjan kieli, maailman kaunein kieli jonka osaamisesta olen hyvin onnellinen ja kiitollinen. Kun lähdin 18-vuotiaana ensimmäisen kerran kohti Meksikoa en osannut espanjaa juuri muutamaa perusfraasia enempää - nykyisin pölötän espanjaa samaa tahtia kuin paikallisetkin ja voin sanoa puhuvani hyvin. Valitettavasti sanastoa minulta on päässyt unohtumaan aivan hävyttömän paljon ja olenkin kovasti sitä mieltä että ya urge volver a México jotta sitä kielitaitoa saisi pidettyä yllä ;)!
Español eli espanjan kieli, maailman kaunein kieli jonka osaamisesta olen hyvin onnellinen ja kiitollinen. Kun lähdin 18-vuotiaana ensimmäisen kerran kohti Meksikoa en osannut espanjaa juuri muutamaa perusfraasia enempää - nykyisin pölötän espanjaa samaa tahtia kuin paikallisetkin ja voin sanoa puhuvani hyvin. Valitettavasti sanastoa minulta on päässyt unohtumaan aivan hävyttömän paljon ja olenkin kovasti sitä mieltä että ya urge volver a México jotta sitä kielitaitoa saisi pidettyä yllä ;)!
| E niinkuin Español |
F niinkuin Facebook
Olen ollut facebookissa vähän reilut 3 vuotta ja tykkään siitä kovasti. Mikä olisikaan parempi tapa pitää yhteyttä Meksikoon ja niihin ystäviin joita minulla on eri puolilla maailmaa.. Ja mikä oiva tapa pitää yhteyttä perheeseen kun olen itse jossain kaukana!
Olen ollut facebookissa vähän reilut 3 vuotta ja tykkään siitä kovasti. Mikä olisikaan parempi tapa pitää yhteyttä Meksikoon ja niihin ystäviin joita minulla on eri puolilla maailmaa.. Ja mikä oiva tapa pitää yhteyttä perheeseen kun olen itse jossain kaukana!
G niinkuin Gitana - Lempikappaleeni Shakiralta!
Oi ihana Shakira. Haluaisin olla Shakira, tai ainakin samanlainen kuin hän. Kaunis, taitava laulaja, hyvä tanssija, espanjankieltä äidinkielenään puhuva ja kaikin puolin ihana :D ! Tämä gitana on minusta niin ihana kappale siksi että se kertoo ihmisestä joka kiertää ja kulkee, jos tuli eilen saattaa lähteä huomenna.. Kaunis. Englanninkielinen versio kappaleesta on nimeltään Gypsy mutta se on minusta kovin mitäänsanomaton.
Oi ihana Shakira. Haluaisin olla Shakira, tai ainakin samanlainen kuin hän. Kaunis, taitava laulaja, hyvä tanssija, espanjankieltä äidinkielenään puhuva ja kaikin puolin ihana :D ! Tämä gitana on minusta niin ihana kappale siksi että se kertoo ihmisestä joka kiertää ja kulkee, jos tuli eilen saattaa lähteä huomenna.. Kaunis. Englanninkielinen versio kappaleesta on nimeltään Gypsy mutta se on minusta kovin mitäänsanomaton.
H niinkuin HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
Niin. Minulla on viha-rakkaus-suhde HAAGA-HELIAan. Rakkaus siksi että olen tässä koulussa löytänyt oman alani ja viihtynyt ihan hyvin. Mutta paljon olisi pyyhkeitäkin annettavana toimintatavoista, käytännöissä... Pääasiassa kuitenkin positiivisia aatoksia.
Niin. Minulla on viha-rakkaus-suhde HAAGA-HELIAan. Rakkaus siksi että olen tässä koulussa löytänyt oman alani ja viihtynyt ihan hyvin. Mutta paljon olisi pyyhkeitäkin annettavana toimintatavoista, käytännöissä... Pääasiassa kuitenkin positiivisia aatoksia.
I niinkuin Isä
Pikku isi. Halukkuus maailman kiertämiseen kumpuaa varmasti isän merimies-geeneistä! ;) Isillä on ihana matkamuistokaappi jossa on kaikenlaisia pikkujuttuja eri puolilta maailmaa. Pienenä ihailin kovasti afrikkalaisia marakasseja ja olisin kovasti halunnut kokeilla kiinalaisia syömäpuikkoja ihan käytännössä.. En yllättäen saanut. :)
Pikku isi. Halukkuus maailman kiertämiseen kumpuaa varmasti isän merimies-geeneistä! ;) Isillä on ihana matkamuistokaappi jossa on kaikenlaisia pikkujuttuja eri puolilta maailmaa. Pienenä ihailin kovasti afrikkalaisia marakasseja ja olisin kovasti halunnut kokeilla kiinalaisia syömäpuikkoja ihan käytännössä.. En yllättäen saanut. :)
J niinkuin Joulu
Tykkään joulusta. En yleensä ole erityisen innokas erilaisista perinteistä mutta joulu on ihanaa. Tykkään joululauluista, jouluruuasta, lahjojen antamisesta ja saamisesta, joulukuusen tuoksusta, joulupuurosta.. Ja on kiva olla perheen kanssa :)
Tykkään joulusta. En yleensä ole erityisen innokas erilaisista perinteistä mutta joulu on ihanaa. Tykkään joululauluista, jouluruuasta, lahjojen antamisesta ja saamisesta, joulukuusen tuoksusta, joulupuurosta.. Ja on kiva olla perheen kanssa :)
K niinkuin Kirjat
RAKASTAN KIRJOJA. Rakastan sitä kun saan kirjan omakseni, itselleni, kirjahyllyyn. En siedä lukea kirjoja tietokoneen näytöltä. Viimeisimpiä kirjaostoksia ovat nämä lonely planet-matkaoppaat sekä Narnian Tarinat-kokoelmateos josta löytyy kaikki edellä mainitun "kronikan" kertomukset.
RAKASTAN KIRJOJA. Rakastan sitä kun saan kirjan omakseni, itselleni, kirjahyllyyn. En siedä lukea kirjoja tietokoneen näytöltä. Viimeisimpiä kirjaostoksia ovat nämä lonely planet-matkaoppaat sekä Narnian Tarinat-kokoelmateos josta löytyy kaikki edellä mainitun "kronikan" kertomukset.
| K niinkuin Kirjat |
L niinkuin L
Poikaystäväni, blogissa kulkenut nimellä L. Ei liene tarvetta selittää että miksi pääsi tälle listalle? Pus pus. ♥
Poikaystäväni, blogissa kulkenut nimellä L. Ei liene tarvetta selittää että miksi pääsi tälle listalle? Pus pus. ♥
![]() |
| L niinkuin L |
M niinkuin Madrid
Olen ihastunut ikihyviksi Madridiin. Kolmen ja puolen viikon päästä pääsen sinne taas!
Olen ihastunut ikihyviksi Madridiin. Kolmen ja puolen viikon päästä pääsen sinne taas!
| M niinkuin Madrid |
N niinkuin Niilo
Niilo. Niilo täyttää tänä lokakuussa 5 vuotta ja hän on maailman ihanin koira ♥, rodultaan Coton De Tulear.
Niilo. Niilo täyttää tänä lokakuussa 5 vuotta ja hän on maailman ihanin koira ♥, rodultaan Coton De Tulear.
![]() |
| N niinkuin Niilo |
O niinkuin Oppiminen
Rakastan oppia uusia asioita! Pidän niin kovasti siitä oivaltavasta tunteesta jonka saan kun opin jotain uutta. Olen kovin tiedonhaluinen ja opiskelu on minulle herkkua jos opiskeltava aihe on mieleinen. Toisaalta taas kurjan aiheen opiskeleminen on minulle myrkkyä ja välimuotoja on vähän.
Rakastan oppia uusia asioita! Pidän niin kovasti siitä oivaltavasta tunteesta jonka saan kun opin jotain uutta. Olen kovin tiedonhaluinen ja opiskelu on minulle herkkua jos opiskeltava aihe on mieleinen. Toisaalta taas kurjan aiheen opiskeleminen on minulle myrkkyä ja välimuotoja on vähän.
P niinkuin Porvoo
Niin Porvoo, opiskelikaupunkini, ihan kiva paikka, vaikka piirit onkin pienet ja töitä saa huonosti kun ei osaa ruotsia.
Niin Porvoo, opiskelikaupunkini, ihan kiva paikka, vaikka piirit onkin pienet ja töitä saa huonosti kun ei osaa ruotsia.
Q niinkuin Quuma
Tykkään kovasti kuumasta ilmasta enkä siedä talvea sen kylmyyden takia.
Tykkään kovasti kuumasta ilmasta enkä siedä talvea sen kylmyyden takia.
R Niinkuin Ricky Martin
Kuuntelen nykyään ihan hirveästi Ricky Martinia :D Minulla oli hänen levynsä jo pikkutyttönä, silloin kun Rickyn Maria-hitti oli pinnalla ja minunkin piti saada levy. Mutta olen alkanut rakastaa sitä musiikkia vasta nyt vähän yli parikymmpisenä! Ihana Ricky. Mutta ps. en oikein tykkää niistä englanninkielisistä.. Tai kyllä ne on ihan ok mutta espanjankieliset ovat niin paljon parempia :).
Kuuntelen nykyään ihan hirveästi Ricky Martinia :D Minulla oli hänen levynsä jo pikkutyttönä, silloin kun Rickyn Maria-hitti oli pinnalla ja minunkin piti saada levy. Mutta olen alkanut rakastaa sitä musiikkia vasta nyt vähän yli parikymmpisenä! Ihana Ricky. Mutta ps. en oikein tykkää niistä englanninkielisistä.. Tai kyllä ne on ihan ok mutta espanjankieliset ovat niin paljon parempia :).
S niinkuin Sari
Nimeäni on väännelty ulkomailla ties miten. Sarai, Sara, Sarah, Zari, Zare, Sary... Usein jos tiedän tapaavani jonkun ihmisen vain kerran saatan esitellä itseni suoraan Saraksi. Se on helppo muistaa ja se ymmärretään aina ekalla kerralla oikein. Pidän kuitenkin omasta nimestäni kovasti! En tunne kuin yhden omanikäiseni Sarin... Kaikki muut ovat jotain äitini ikäluokkaa. Kiva!
Nimeäni on väännelty ulkomailla ties miten. Sarai, Sara, Sarah, Zari, Zare, Sary... Usein jos tiedän tapaavani jonkun ihmisen vain kerran saatan esitellä itseni suoraan Saraksi. Se on helppo muistaa ja se ymmärretään aina ekalla kerralla oikein. Pidän kuitenkin omasta nimestäni kovasti! En tunne kuin yhden omanikäiseni Sarin... Kaikki muut ovat jotain äitini ikäluokkaa. Kiva!
T niinkuin Travelling
Niin. Opiskelen matkailua. Haaveilen jatkuvasti matkailusta. Olen matkustellun jonkin verran mutta mieli halajaa lisää. Ja nimenomaan siinä muodossaan, että kalliit ja hienot hotellit kierretään kaukaa ja maailmaa tallataan reppu selässä ja asutaan bungalowissa... Tai sanotaanko niin, että onhan se joskus ihan kiva olla hienossa hotellissa mutta viihdyn kyllä paremmin hostellissa. Kuvassa olen autolautalla matkalla Marokosta Espanjaan.
Niin. Opiskelen matkailua. Haaveilen jatkuvasti matkailusta. Olen matkustellun jonkin verran mutta mieli halajaa lisää. Ja nimenomaan siinä muodossaan, että kalliit ja hienot hotellit kierretään kaukaa ja maailmaa tallataan reppu selässä ja asutaan bungalowissa... Tai sanotaanko niin, että onhan se joskus ihan kiva olla hienossa hotellissa mutta viihdyn kyllä paremmin hostellissa. Kuvassa olen autolautalla matkalla Marokosta Espanjaan.
![]() |
| T niinkuin Travelling. |
U niinkuin UNELMAT
Minä tunnustaudun nyt sadatta kertaa tässä blogissa haaveilijaksi ja unelmoijaksi, toivottomaksi taivaanrannan maalariksi joka haaveilee kaukomaista ja maailmanvalloituksesta. No can do.
Minä tunnustaudun nyt sadatta kertaa tässä blogissa haaveilijaksi ja unelmoijaksi, toivottomaksi taivaanrannan maalariksi joka haaveilee kaukomaista ja maailmanvalloituksesta. No can do.
V niinkuin Venkoileminen
Olen VENKOILIJA. En osaa tehdä sellaisia päätöksiä jotka eivät ole erityisen merkityksellisiä, ja saatan muuttaa niitä aina viimehetkellä. Tärkeissä asioissa olen kuitenkin useimmiten jämäkkä. Useimmiten. En aina. Joskus venkoilen tärkeidenkin asioiden kanssa.
Olen VENKOILIJA. En osaa tehdä sellaisia päätöksiä jotka eivät ole erityisen merkityksellisiä, ja saatan muuttaa niitä aina viimehetkellä. Tärkeissä asioissa olen kuitenkin useimmiten jämäkkä. Useimmiten. En aina. Joskus venkoilen tärkeidenkin asioiden kanssa.
W niinkuin Waltari
Mika Waltari on ehdottomasti yksi lempikirjailijoistani. Luin Sinuhe Egyptiläisen ekan kerran yläasteella ja rakastin sitä jo silloin ihan valtavasti. Sen jälkeen olen lukenut sen muutamaan otteeseen uudelleen ja ollut joka kerralla yhtä vaikuttunut. Toinen suosikki on Yksinäisen miehen juna.
Mika Waltari on ehdottomasti yksi lempikirjailijoistani. Luin Sinuhe Egyptiläisen ekan kerran yläasteella ja rakastin sitä jo silloin ihan valtavasti. Sen jälkeen olen lukenut sen muutamaan otteeseen uudelleen ja ollut joka kerralla yhtä vaikuttunut. Toinen suosikki on Yksinäisen miehen juna.
Y niinkuin Ystävät
Rakkaat ystävät ♥! Uskomaton voimavara silloin kun tuntuu että seinät kaatuvat päälle ja kun haluaa jakaa jonkun ihanan jutun toisen ihmisen kanssa. Friends don´t let you do crazy stuff... alone!
Rakkaat ystävät ♥! Uskomaton voimavara silloin kun tuntuu että seinät kaatuvat päälle ja kun haluaa jakaa jonkun ihanan jutun toisen ihmisen kanssa. Friends don´t let you do crazy stuff... alone!
| Y niinkuin Ystävät, M niinkuin Milla |
Ä niinkuin Äiti
No mami. Ihana. Paras äiti. Kerran kun kerroin yhdelle tyypille isäni olevan merimies ja äitini entinen toimittaja ja nykyinen tiedottaja, hän totesi että eihän minusta sitten mitään muuta olisi voinut tullakaan kuin tällainen. Mitä lie tarkoitti!
Ö niinkuin Öiset hetket
Rakastan valvomista. Rakastan yksinäisiä öisiä hetkiä kun kaikki muut nukkuvat. Olen yön pimeimpinä hetkinä luovimmillani ja minua ärsyttää käyttää aikaa nukkumiseen! Tulisimpa toimeen vähemmällä unella...
Rakastan valvomista. Rakastan yksinäisiä öisiä hetkiä kun kaikki muut nukkuvat. Olen yön pimeimpinä hetkinä luovimmillani ja minua ärsyttää käyttää aikaa nukkumiseen! Tulisimpa toimeen vähemmällä unella...
Noniin. Varmaan joku huomasi että muutama kirjain jäi välistä pois kun en kertakaikkiaan keksinyt enää mitään joihinkin X- tai Z-kirjaimiin! Hehs.
Tunnisteet: elämä




13 kommenttia:
Näitä on niin kiva lukea! :)
Venkoilu on mulle ihan uusi sana, mistäköhän päin se on peräisin?
Ja X:n ja Z:n kohdalle ois sopinut vaikka Xcaret ja Zocalo :P
Oi niin oliskin sopinut !! Mulla oli vaikeuksia mm. jo J:n ja O:n kohdalla, niin ei riittänyt luovuus enää noihin vaikeampiin :D
Olen kotoisin kymenlaaksosta joten olisko toi venkoilu sit sieltä peräisin :D
Oon kans Kymenlaaksosta ja venkoilu on tuttu sana, liekö tosiaan sieltä suunnalta? Kati
Turkulainen kaveri kertoi käyttävänsä myös tuotta venkoilu-sanaa että se siitä teoriasta :D
Tiedättekö muuten mitä tarkoittaa HIPLOTELLA...
Ihania vastauksia - löysin itseni niiiin monesta kohtaa! Ja siis, en kestä tuota Ricky Martin kohtaa! Mullekin putoavat nimenomaan ne espanjalaiset levyt, ja arvaa paljonko oon kuullut siitä niinkuin läpi koko elämän :D
ps. olin niin vannoutunut Ricky-fani, että marssin kuudennenluokan kesällä parturiin ja näytin herran kuvaa; "Tällaiset hiukset, kiitos" :DDDD
Sen jälkeen ei ole pitkiä hiuksia näkynyt !
hehee, hauska postaus jälleen kerran :)oon samaa mieltä monista kohdista kuten mm tuosta oppimisesta. Oon myös kuullut kyllä venkoilusta, mutta hiplotella?! kaikki tuollaiset erilaiset murresanat on kyllä hauskoja.. tiedätkö muuten mitä tarkottaa mihinä?
Rva Ruusunen hahaha voi ei voin niin kuvitella mitä se kampaaja on ajatellut kun olet tullut sinne Rickyn kuvan kanssa :DDDDD Ihana Ricky <3
Lady, Hiplottelu on jonkun mun isän kaverin käyttämä sana siitä, kun on kovasti tekevinään jotain vaikkei oikeasti tee mitään :D Ei vissiin kovin virallinen mut tykkään siitä ja olen alkanut itsekin käyttää sitä :D Mihinä.. en tiedä :D? kuulostaa sellaiselta myhäilevältä, tyytyväiseltä salaiselta kikattelulta :D:D:D
hahaa, hyvä arvaus :D mut se tarkoittaa "missä", ja on pohjanmaan murretta, mulla kesti kauan ennen kuin tajusin mistä ihmiset puhuu :)
Hahah no mulla oli sit ilmeisesti aivan liian monimutkainen katsontakanta :D !
Mulle ja yhdelle toiselle kymenlaakson kasvatille naureskellaan välillä koulussa kun puhutaan että "VIIÄÄ se JONNEE, mut ei kerrota KELLEE, tai ei sittenkää VIIÄ sitä MINNEE" :D Muut ilmeisesti sanoisi että "viedään se jonnekin, mut ei kerrota kenellekään, tai ei sittenkään viedä sitä minnekään"! Kamalan hankalaa sanoa noin monta k:ta tuolla välissä ;D
Tata oli kiva lukea! Ihana Niilo! <3
Niilo on paitsi ihanan nököinen niin ihana luonteeltaan.. varjoaan tyhmempi, mutta sitäkin suloisempi ja rakastavampi! <3 :)
Hirveän monta yhtäläisyyttä löysin omasta elämästä tai itsestäni.. venkoilusta, espanjan kielestä ja oppimisesta Cotton de Tuleariin. :)
En ollut aiemmin kuullut tota Shakiran biisiä, mutta on aivan loistavat sanat!
Itse tutustuin tuohon Shakiran biisiin vasta vähän aikaa sitten mutta se pomppasi heti ykkössuosikikseni juuri lyriikoitten takia :P :) Ja cottonit on ihan parhaita koiria ! <3
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu