Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille

20. toukokuuta 2010

Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille

Kylläpä olen ollut ärsyyntynyt viime päivinä. Johtunee hyvin paljon siitä, että olen ollut tällä viikolla kaikki yöt töissä ja sen jälkeen päivät koulussa. Onneksi tämän viimeisen viikon ohjelma on kuitenkin ollut rentoa.

Minua on ärsyttänyt mm...

1) Se, ettei minulla ole parveketta. Täydellisen asuntoni ainoa varjopuoli. En osannut kaivata sitä talvella mutta nyt kesällä olisi kiva istua parvekkeella ja lukea vaikka ranskan tenttiin.....

2) Ranskan kieli ja ranskan tentti. Ahditun kun en osaa niin hyvin kuin haluaisin.

3) Miksi, oi miksi HAAGA-HELIAssa ei ole mahdollista lukea espanjaa pakollisena kielenä? Meidän tutkintoomme sisältyy 33op verran kieliopintoja. Näihin kieliopintoihin lasketaan kuitenkin vain: englanti, ruotsi, ranska, saksa ja venäjä. Espanjan lukijat saavat vain sinänsä hyödyttömiä vapaavalintaisia opintopisteitä joita kertyisi muutenkin paljon. Ärsy, ärsy, ärsy.

4) Espanjan opettaja ei halua minua kursseilleen koska ne ovat minulle mukamas liian helppoja. En minä ole mikään kielinero!! Haloo.

5) Facebookin typerät tilapäivitykset tyyliin:
"IhQihQihQ Kesäkesäkesä ♥ ♥ ♥"
"Ihanaa mitkä rusketusrajat !!!!! ♥ ♥ ♥"
"Täytyy mennä ottaa arskaa että saan rusketusrajat !!!! ♥ ♥ ♥"
"Ja sit SÖNNEE JA JÄDEE!!!!! ♥ ♥ ♥"
"Ihana keli !!!! Ihanaa ihanaa ihanaa !!!! ♥ ♥ ♥"

Kyllä, ilma on kaunis. Kyllä, on ihanaa kun aurinko paistaa. Kyllä, jäätelö on ihanaa, kesä on ihanaa, aurinko on ihanaa, lämpö on ihanaa. KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ. Mutta minua ei kiinnosta teidän rusketusraitanne, eivätkä ne kiinnosta ketään muutakaan. Pikaisen gallupin perusteella suurinta osaa ihmisistä inhottaa ja ärsyttää nämä tilapäivitykset. Miksi niitä silti tulee !!!

6) Rusketuksen yliarvostus! Kuinka joku jaksaa maata toimettomana auringossa vain jotta ruskettuisi? Okei siis tottakai päivettynyt iho näyttää kauniilta jne mutta miksi sitä täytyy niin kamalasti kailottaa facebookissa että OTAN NYT ARSKAA. Tuo arska-sanakin on todella ärsyttävä. Ylipäänsäkin kaikki tällainen ylikorostaminen ja yliampuminen. Auringonotto on ihan ok, mutta älkää pliis raportoiko eri sävyasteistanne netissä. Hehe olempa minä positiivinen ihminen :D!

No, nämä nyt ovat tällaisia olankohautukella kuitattavia ärsytyksiä suurimmaksi osaksi. Mutta sitten !

7) LUSMUILU JA LUSMUT AMMATTIKORKEAKOULUSSA!!!!

Muistatteko sen mainoksen, jossa joku asiakas sanoi kaupan kassalla että "seuraava maksaa"? Tämä mainos on ollut minulla usein mielessä tässä viimeaikoina. Esimerkiksi kun teimme ryhmämme yhteistä osuutta palautetilaisuutta varten, ja tietyt tyypit pääsivät kaikesta kuin koira veräjästä mitään tekemättä. Muut tekivät heidänkin osuutensa.
Miksi tulla kouluun, jos sen suorittaminen ei kiinnosta? Ammattikorkeakoulu on vapaaehtoinen oppilaitos!!!! Siellä ei ole pakko käydä jos ei huvita, jos ei kiinnosta, jos ei ole minkäänlaista halua opiskella ja tulla alansa ammattilaiseksi. Vaihtakaa alaa jos ei kiinnosta!Antakaa opiskelupaikka jollekin sellaiselle joka sen oikeasti haluaa!

On todella raivostuttavaa että nämä tyypit jotka tulevat aina myöhässä paikalle jos suvaitsevat ilmaantua ollenkaan, eivät koskaan tee läksyjä/projekteja/tehtäviä ajallaan, palauttavat etätehtäviä viikkoja deadlinen jälkeen, eivät ollenkaan tiedä mitä pitäisi tehdä ja milloin saavat saman tutkinnon kuin me tunnolliset puurtajat, jotka palautamme työt ajallaan, luemme ja opiskelemme, selvitämme että mitä, milloin ja miksi...

Tämä täytyisi tottakai ottaa siltä kannalta, että antaa muiden tehdä mitä tekevät, ja että jokainen niittää mitä kylvää. Ja vain kohauttaa olkiaan näille lusmuille - omapahan on elämänsä, ammattitaitonsa ja koulunsa. Keskityn vain omaan elämääni, opiskeluuni ja asetan itselleni tavoitteet ja pyrin niihin. Minä koen olevani oikealla alalla. Minä olen motivoitunut opiskelemaan ja sen pitäisi riittää minulle. Mutta kyllä minua silti vähän ärsyttää. ;)

Toteanpahan vain, että jos minulla joskus on oma yritys/olen asemassa jossa saan rekrytoida ihmisiä firman leipiin, niin minä tiedän tasan tarkkaan ne tyypit joille SOITAN ja PYYDÄN heitä töihin. Ja tiedän myös ketä en ottaisi töihin edes ilmaiseksi. Toivotaan että maailma on edes vähän oikeudenmukainen sitten kun ollaan siinä pisteessä että työpaikkoja jaetaan :).

Tämä postaus kuulostaa nyt taas todella negatiiviselta ja ikävältä. Todellisuus on kuitenkin se, että olen hyvin onnellinen ja täynnä rakkautta maailmaa kohtaan. Vaikka nämä asiat minua silloin tällöin ärsyttävätkin, niin en minä silti niistä liiemmin stressaa. Maailma on kaunis ja hyvä elää sille jolla on aikaa ja tilaa unelmille! Alla oleva video saa minut liikuttumaan lähes kyyneliin. Ihana kappale. Ihana elämä.

Tunnisteet: , , , , ,

6 kommenttia:

Blogger -S- kirjoitti...

Mà niin tajuun sua noissa rusketusviesteissà. Mua itseàni àrsyttàà joskus tooooodella kovaa viestit kuinka heidàn lapsi teki sità ja tota ja tollasta. Kuinka oli kiva pàivà sen mamin ja ton mamin kanssa. àh...olenhan minàkin àiti ja mustakin on ihanaa nàhdà muita àitejà ja olen kovin ylpeà lapsistani, mutta en mà silti siellà mitààn raportoi...Aloinkin tàssà miettimààn, ettà johtuuko se siità, koska raportoin blogissani hyvinkin paljon vai mità, mutta facebookissa en koe siihen tarvetta...oikeastaan koen sen hieman tyhmàksikin raportoida jokaista pientà kàànnekohtaa elàmàssà.
Toi maailma on kaunis on ihana biisi. Kuulin sen ekan kerran vasta nyt X-factorissa.

20. toukokuuta 2010 klo 17.37  
Blogger Neela kirjoitti...

Heh, musta tuntuu, että mua ärsyttää tällä hetkellä lähes tismalleen samat asiat. Tai varsinkin noi kesää ja rusketusta hehkuttavat tilapäivitykset, muut asiat vaivaa ja ärsyttää mua aina ajoittain.

Kielii teil on tosi paljon vaihtoehtoina verrattuna meiän kouluun (tosin oot paljon laadukkaammassa koulussa ku meiän Kyamk) meillä on oikeastaan vaan enkku ja ruotsi ja niistäkin vaan kaksi pakollista parin pisteen kurssia. Olisin niin halunnu jatkaa venäjän lukemista.. Kun hain tänne, niin luin jostain, että on mahdollista luke ainaki venäjää ja saksaa noiden enkun ja ruotsin lisäks.. Kun koulu sitten alkoi minulle selvisi, että jos oikeasti haluaa luke venäjää, niin täytyy kesken päivän ajaa kuusaalta luennoille kotkaan pariksi tunniksi ja opiskella LIIKETALOUDEN venäjää.. Jolla suoraan sanottuna sosiaalialalla ei tee hevonpaskaa.. Joten kieliopinnot jää vähiin.. :/

Meiän koulussa sit taas oikein korostuu välillä noi ryhmätöitten tekemiseen liittyvät ongelmat. Meillä kun ei oikeestaan muunlaisia kouluhommia olekkaan kun ryhmätöitä. Tämä johtuu siitä, että meistä tehdään ”sosiaalisia” ja ”toisten kanssa toimeen tulevia” jne. Jokaisen ryhmätyön aikana on tilanteita, joissa tulee kitkaa ja känää siitä, että kaikki eivät hoida osuuksiaan yhtä hyvin ja huolella. Ylipäätään siinäkin on eroja, että mihin arvosanaan ryhmäläiset tähtäävät. Joku haluaa aina saada vitosia ja jollekin saattaa riittää pelkkä läpipääsy. Ite yritän aina tehdä parhaani, niin välillä juu lusmuilijat ärsyttää.. :/

21. toukokuuta 2010 klo 10.27  
Blogger Sari kirjoitti...

-S-, joo, samaan listaan voisi lisätä kaikki sellaiset "pesin pyykkiä" tai "imuroin koko kämpän!"-tilapäivitykset, ainakin jos joka liikkeestä täytyy raportoida erikseen.. :D... "vaihdoin juuri lapselleni vaipat!"

Minäkin tutustuin tuohon kappaleeseen vasta x-factoryn kautta.. en ollut koskaan ennen kuullut. :)

Neela, ompa hassua että teillä noin vähän noita kieliä on, kun niitä kuitenkin hirveästi painotetaan nykyään.. ja voihan siellä sosisaalialalla tulla eteen vaikka joku venäläinen apua tarvitseva perhe, jossa ei puhuta suomea tai englantia.. Kyllä minä vahvasti uskon siihen että kielten lukeminen on hyväksi vaikka joskus turhauttaisikin, niin kuin minua hyvin usein turhauttaa :D Meillä olisi mahdollisuus ottaa kursseja myös haaga-helian muista toimipisteistä, mutta se vaatisi sitten ajamista helsinkiin kesken koulupäivän.. ei onnistu. Pasilassa on tarjolla mm. kiinaa.. se olisi hauskaa!

Ryhmätöissä on todella raivostuttavaa se että aina löytyy niitä jotka vain siipeilevät ja pääsevät helpolla, kun muut joutuvat tekemään moninkertaisen määrän töitä. Maailma on niin epäreilu..

21. toukokuuta 2010 klo 11.57  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Olen NIIN samaa mieltä noista säätilapäivityksistä! Jos joku ei tiennyt että talvella tuli paljon lunta tai oli paljon pakkasta ja varsinkaan jos joku ei tiedä että nyt oli lämmintä, NIIN LAITTAKOON FACEN KIINNI JA MENKÖÖN ULOS :D

Kohdasta seitsemän, eli amk-lusmuista olen myös täysin samaa mieltä :)

-Mrtt-

23. toukokuuta 2010 klo 17.01  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Möhmöh, maailma on täynnä paljon paskempiaki asioita ku facebook päivitykset. Haloo.

24. kesäkuuta 2010 klo 16.42  
Blogger Sari kirjoitti...

Totta, hyvin on asiat loppujenlopuksi ihmisellä jolla on aikaa ärtyä jostain niinkin mitättömästä kuin facebook-statuspäivitykset!

24. kesäkuuta 2010 klo 17.44  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu