Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Tyhmät ja kurjat

18. toukokuuta 2010

Tyhmät ja kurjat

Voi kuinka minua suututtaa. Meillä oli lukukauden päätöstilaisuus, ja jokainen ryhmä oli koonnut n. tunnin pituisen (todellisuudessa kyllä lyhyemmän) esityksen siitä mitä kevätlukukausi on pitänyt sisällään, mitä kehitettävää olisi ja mikä on ollut hyvää. Esityksiä kootessa minä lausuin ilmoille mielipiteeni: "liikaa ympäristönsuojelupropagandaa", ja tämä kommentti päätyi esitykseemme samalla tavalla kuin muutkin kommentit - sillä erotuksella, että minun kommenttini oli esityksessä ainoa, josta kerrottiin erikseen kenen mielipide se oli !!!!! Siis kaikissa muissa oppiaineissa kommentit esitettiin yleisinä, tyyliin "jotkut olivat sitä mieltä että .... kun taas toiset olivat toista mieltä" jne. Mutta tämä ns. "minun osuuteni" meni näin:

Esitysvuorossa oleva henkilö X: "Jaaaa sitten on vielä tämä ympäristönsuojelupropaganda-kommentti, SARI VOIKIN VARMAAN KERTOA TÄSTÄ!!!!"

Todella idiootti veto. Vaikka minä ihan todellisuudessa olin ja olen sitä mieltä, että ympäristöasioita toitotettiin toitottamistaan ja että niistä puhuttiin yksinkertaisesti aivan liikaa, niin se tilanne jossa tuo tuli ilmi oli todella epämiellyttävä ja mielipide vaikutti pahalta ja paljon tarkoitettua jyrkemmältä. Huoh. Ärsyttää niin. Yritin toki sitten kertoa, että kyse on ennemminkin siitä kuinka sinänsä tärkeästä asiasta saa epämiellyttävän jauhamalla siitä saarnaamaiseen sävyyn. Harmillinen tilanne, muuten palautetilaisuudesta olisi varmasti jäänyt iloinen fiilis mutta tämä kyllä latisti aika paljon. Ärsyttävä ärsyttävä ärsyttävä. Onneksi olin jo ehtinyt saada siltä opintojaksolta numeron....

Toinen asia joka ei minua hirveästi esityksessämme miellyttänyt, oli laatimamme motivaatiokäyrä lukukauden ajalta. Se ei vastannut millään lailla omia edesottamuksiani ja motivaation heilahduksia, minulla on se käyrä tässä koneella ja jos jaksan ja viitsin voin laittaa sen tänne ja viereen vastaavan oman versioni, niin voitte katsoa kuinka samaa mieltä olin muun ryhmän kanssa......... Tästä tuli nyt tällainen postaus jossa kaikki loppuu "......." ! Huoh. No, olihan se käyrä kaiketi keskiarvo ja opettajat toki ymmärtävät ettei se käyrä ollut yhteneväinen kaikkien kohdalla :).

Koulu nyt sitten kaikesta huolimatta lähenee loppuaan - tällä viikolla minulla on enää englanninkielen suullinen koe torstaina sekä ranskankielen kirjallinen koe perjantaina. Kaikki muu on valmista, palautettu, hyväksytty, arvosteltu... Voin jo rauhassa liihotella mielessäni kohti Madridia. Kivaa.

En pysty kirjoittamaan nyt mitään positiivista kun ottaa niin pattiin tämä palautetilaisuus-asia. Koitanpa syödä jotain, sillä "hyvä ruoka - parempi mieli"...

Tunnisteet: , , ,

4 kommenttia:

OpenID ppol kirjoitti...

voi sari, mun mielestä teillä oli mieletön esitys, ja paras ryhmähenki - hands down! arvelen että sä teit sen powerpontin joka oli kans iha törkeen kivan näköinen! :) ja siis mitä noihin kommentteihin tulee, niin musta tuntuu että ne lehtorit ja opettajat ymmärsivät muutenkin monen asian väärin.. valitettavaa kun onkin.. huoh. onneksi sekin on nyt sitten ohi. ja lohdutukseksi voin sanoa etten allekirjoittanut melkeinpä MITÄÄN mitä mun ryhmä puhui. :) :D

t. jenita

18. toukokuuta 2010 klo 13.55  
Blogger Sari kirjoitti...

Ihana Jenita! Me puhuttiin itsekin siinä esitysten aikana siitä, että päällisin puolin vaikuttaa siltä kuin meillä olisi kaikista läheisimmät välit ryhmän jäsenten kanssa ja hyvä ryhmähenki. Powerpoint oli juu minun käsialaa, yllättäen :D Siihen olivat vain kaikki lähetelleet osionsa ja minä pistin kasaan.

Minusta ne opettajat tarttuivat ihan epäolennaisiin asioihin niissä jälkipuheissaan... "Aina kun teillä on jotain työtä tehtävänä niin motivaatio tippui, onko teillä vääristynyt käsitys koulunkäynnistä?" - Ei, ei ole vaan me ahdistuimme kasaantuvista deadlineista, emme niinkään tehtävistä töistä.. Näin minä ymmärsin ja olen ainakin itse kokenut.

Supateltiin muuten siellä keskenämme että Jenita ei näytä oikein olevan innoissaan ja samaa mieltä ryhmän kanssa, se tulkinta osui siis myös ihan oikeaan :D !

18. toukokuuta 2010 klo 15.51  
OpenID ppol kirjoitti...

hahaha joo en ollu innoissani, en :D ja siis tosiaan joo toi motivaatio juttu, ja sit se et must vähä tuntu ettei ne ottanu yhtään RAKENTAVAA kritiikkiä vastaan vaa oli vaan hiljaa ja näytti mököttävän :D ja siis toi meidän esitys... huoh.. meijän ryhmästä löytyy pari diktaattoria jotka olikin koko ajan siin esitykseski äänessä.. HE päättävät tätä ja HE päättävät sitä.. mä en esim ees nähny koko PP esitystä ennen tätä päivää..muutenki ollaan niin ryhmityneet ettei enää ees tunnu kivalta. oikeesti. blöäh mutta ihan sama, me opiskellaan meitä itseämme varten ni eipähän se mua haittaa ja niinku sanoit onneks oli arvosanat laitettu ennen tätä päivää :D:D

18. toukokuuta 2010 klo 17.30  
Blogger -S- kirjoitti...

Loppuihan tuo yksi asia sanaan Kivaa, joten ei kaikki oo menetetty :D No joo...ymmàrràn kyllà ettà àrsyttàà, mutta luulen, ettà kaikki tajusivat myòs sinun pointtisi sitten kun sait puheenvuoron.
Mà linkkasin sut mun blogissa.
http://ciacionia.blogspot.com/2010/05/google-analytics.html

18. toukokuuta 2010 klo 17.50  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu