Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Hammasfobia.....

24. syyskuuta 2009

Hammasfobia.....

Minulla on vuosi vuodelta paheneva/pahentunut hammaslääkäripelko, ja oli todella kovien ponnistusten takana että sain varattua itselleni ajan edes hammastarkastukseen - olin näet aivan varma että puoliksi lohjennut hampaani olisi joko pakko poistaa tai juurihoitaa. Pääsin kuitenkin kunnialla hammastarkastukseen ja selvisi että homma hoituisi "ihan vaan" poralla ja muovipaikalla, käyntikertoja varattiin 2 kpl. JA NÄMÄ KÄYNTIKERRAT OLIVAT EILEN JA TÄNÄÄN!

Eilinen meni tosi huonosti; itkin koko vastaanoton ajan ja olin niin kauhuissani ja paniikissa ettei mitään meinattu saada tehtyä, ja minua vihloi hirvittävästi KOLMESTA (3!!!) puudutuksesta huolimatta. Olin varma että tämä antoi sinetin hammaslääkärissä käynneilleni ja palaisin hammaslääkärin penkkiin aikaisintaan kahdenkymmenen vuoden päästä. Ihana hammashoitaja kuitenkin kertoi, että pelkopotilaan on mahdollisuus saada rauhoittava lääke tuntia ennen vastaanottoaikaa, ja päätimme kokeilla sitä tänään. Ajatus rauhoittavasta ei lohduttanut ja nyyhkytin yksin huoneessani useita tunteja sekä kokemaani järkytystä että tulevaa koitosta. En myöskään saanut yöllä peloltani nukutuksi.

Päivä töissä meni kuin sumussa - en muista lainkaan mitä olen tänään tehnyt. Kävin salaa nyyhkimässä nurkan takana tasaisin väliajoin enkä ollut saada evääksi tekemääni herkkusalaattia alas - olin varma että tämänpäiväinen olisi hirveä kokemus.

Olin vastaanotolla tunti ennen varaamaani aikaa, ja sain lääkkeeni. Istuin odotushuoneeseen pelaamaan kännykälläni TETRISTÄ (:D!!!) sillä en uskaltanut katsella ympärilleni. Pelkäsin vähän lääkkeen vaikutusta, menisinkö ihan pökkeröiseksi vai miten kävisi?

Lääke auttoi minun kohdallani todella hyvin enkä tirauttanut kyyneleen kyyneltä koko operaation aikana ! En myöskään kärsinyt samasta vihlonnasta kuin eilen. Lähdin hammaslääkärin vastaanotolta hymyssä suin - ensimmäistä kertaa ainakin viiteentoista vuoteen ;).

Niin sitä ihminen vain selviää kaikesta, vaikka minä olenkin niitä jotka istahtavat mieluummin sähkötuoliin kuin hammaslääkärin tuoliin. Olen todella ylpeä itsestäni! Voitin pelkoni kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä, ja pelko on varmasti nyt myös pari astetta lievempää, kun tiedän ratkaisun löytyvän. Hyvä!

Oli pakko jakaa tämä kokemus täällä blogissa, sillä olen niin HELPOTTUNUT ! :))

Tunnisteet:

1 kommenttia:

Blogger Agoran kirjoitti...

me encanta mexico. Amo a mi país, pero esto se esta saliendo de control.

Hay gente muy muy mala viviendo aqui. Gracias a dios son los menos, pero igual hacen mucho daño. Hay gente mala en todos los paises del mundo, desgraciadamente aqui tienen acceso facil a armas y a drogas, una mala combinación.

La inmensa mayoria de los mexicanos son personas trabajadoras y amables que solo quieren vivir en paz. Pero algunos locos malditos están haciendo causando muchos problemas.

27. syyskuuta 2009 klo 9.42  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu