Dudassssssssss!!
Sain tänään kielten kuunteluiden tulokset, enkun kuuntelusta 53,5 pistettä eli reilusti ja reippaasti yli sen mitä odotin sen perusteella miten kuvittelin kokeen menneen! Tyytyväinen olen siihen. Espanjan kuuntelun virallisia tuloksia minulle ei voi kukaan antaa, mutta sain nähdä oikean vastausrivin ja kysymykset, ja selvisi että minulla oli monivalinnoista 24/25 oikein, eli kokonaista yksi virhe koko kokeessa. Avokysymyksiin vastasin oikein myös. Kirjallinen osuus vain espanjan kohdalla aiheuttaa ristiriitaisia tunteita, sillä kielioppia en ole päivääkään opiskellut enkä siten osaa sitä lainkaan. :( Netistä kielioppiharjoituksia tehdessäni huomasin synkän totuuden........ !
Esimerkiksi tässä tehtävässä minulla on vaikeuksia taivuttaa verbiä oikeassa aikamuodossa (kohta 3), unohdan lähestulkoon AINA laittaa áksénttímérkít (kohta 7)!! lisäksi sekoitan puhekieltä kirjakieleen (kohta 5).
:( kamalaa.
Samoin tässä seuraavassa virhe on varsin pieni (yksi kirjain), mutta merkityseroa kuitenkin on. Ongelmalliseksi asian muistamisen tekee se, että..
limpias - limpies = peset - peset
pasa - pase = läpäise - läpäise
...että eroa ei suomen kielessä ole.

2 kommenttia:
Tossa ekassakin esimerkissa ne kaksi ekaa virhetta on subjunktiivivirheita, sita kannattaa harjoitella ihan kunnolla. Niita on ylppareissa aivan varmasti. Tsemppia! :)
Subjunktiivi on espanjan kieliopissa ehka se kaikkein vaikein asia. Aikoinaan eras espanjan opettajani sanoi, etta jos subjunktiivia ei espanjan kielessa olisi, ei kukaan tulisi Espanjaan asti kielta opiskelemaan...
Kylla se siita! Paljon tsemppia!
Lähetä kommentti
Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]
<< Etusivu