Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

we no speak svenska

6. elokuuta 2010

we no speak svenska

Ilon päivä. Olen alkanut ymmärtää töissä työkaverien puhetta :D !!!!! Itse asiassa huomasin sen eilen. Tein jotain juttua enkä erityisen aktiivisesti kuunnellut mitä toiset työkaverit siinä vieressä höpöttivät. Yhtäkkiä kuitenkin tajusin puheesta jonkun hauskan jutun ja aloin nauraa mukana. Katsoivat minua ja totesivat toisilleen että "hän taisi ymmärtää". Niin!! Jättiläismäinen harppaus jos vertaa siihen kun menin sinne ekoja kertoja. En tajunnut sanaakaan. Nyt joko olen oppinut jotain tai sitten olen vain tottunut kuuntelemaan Borgå svenskaa siinä määrin että tajuan siitä jotain.

Meillä alkaa koulussa ruotsinkielen opiskelu nyt syksyllä. Luultavasti olen ihan pihalla ja ilmottauduinkin jo alkeisruotsin tunneille kertaamaan kielioppia ja perussanastoa. LEIPOMOSANASTO minulla alkaa olla hallussa jo!! Bröd, jäst, lantlimpa, surmjölkslimpa och så vidare ;)

Minä halusin aivan välttämättä kympin ruotsin kielestä kahdeksannella tai yhdeksännellä luokalla. Päätin että jos saan kympin niin opiskelen ruotsia tulevaisuudessakin ja opettelen sen kunnolla. Ja jos en saisi kymppiä niin siihen loppuisi minun ruotsinkielenopiskeluni. Ja sain hirveistä ponnisteluista, tuntiaktiivisuudesta ja oikeasta yrittämisestä huolimatta (ansaitusti) vain ysin. Lukiossa en sitten opiskellut ruotsia ollenkaan ja nyt en osaa sitä yhtään. En tiedä mistä olin saanut tuollaisen päähänpinttymän!

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu