Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Faktoja minusta

5. elokuuta 2010

Faktoja minusta

Monet ovat tehneet sellaisia "100 faktaa minusta"-postauksia mutta koska minä en ikimaailmassa keksi noin montaa mielenkiintoista kohtaa itsestäni niin kerronpa vain sen verran kun tulee mieleen...

1. Kaikista kotitöistä eniten vihaan TISKAAMISTA sekä IMUROIMISTA. Tiskaamisesta en oikein tiedä syytä että miksi, mutta imuroimisessa on selkeät syyt: inhoan sitä kyykistelyä, alaselkä tulee alta aikayksikön kipeäksi vaikka imurin "putken" virittäisi kaikkein pisimmälle ja välttäisi kumartelua. Silti. Sitten se ääni!! En siedä sitä kamalaa hurinaa. Hyi. En voi kuunnella musiikkia jos imuroin. Paras kotityö vuorostaan on PYYKKIRUMBA. En tiedä erityisesti miksi. Rakastan puhtaiden pyykkien tuoksua. En kuitenkaan missään nimessä ole koskaan niin ahkera etä jaksaisin siirtää kuivat pyykit narulta kaappiin. Enkä minä koskaan silitä mitään ellei ole ihan pakko.

2. Suurin paheeni ja rakkauteni on Coca Cola. Porvoon citymarketista saa 4 pulloa alle viidellä eurolla, kun ostaa sellaisena könttänä. Minä matkustan vaikka kuinka väsyneenä Porvoon keskustaan autolla ja ahdan itseni maailman huonoiten suunniteltuun parkkihalliin (jossa haisee aina mädille kalapuikoille!!!) ja asioin siinä aina jostain syystä aivan paahtavan kuumassa marketissa vain saadakseni siirrettyä ne halvat kokikset kaupan hyllyltä omaan jääkaappiini turvaan! Sen sijaan että hakisin 200m päästä valintatalosta mukavasti kävellen yhden pullon paljon kalliimmalla. Ihana rakas coca cola!


3. Minä rrrrrakastan siteerata juttuja facebook-statuksessani. Laulujen sanoja, tunnettuja sanontoja, otteita kirjoista... Mitä tahansa mistä olen samaa mieltä tai joka on mielestäni hauskaa. Esimerkiksi:
  • All that is gold does not glitter, not all who wander are lost. - J.R.R Tolkien
  • A te che sei l’unico al mondo, l’unica ragione per arrivare fino in fondo, ad ogni mio respiro, quando ti guardo, dopo un giorno pieno di parole, senza che tu mi dica niente tutto si fa chiaro.. ♥ - Jovanotti
4. Minulla oli tänä vuonna tällainen synttärikakku:


5. Maailman ehdottomasti huonoin elokuva on Moulin Rouge!! Mitä uskomatonta yliarvostettua kuraa. :D

6. En siedä oliiveja. Hyi. Maistuu ihan oliivilta!

7. Suunnittelin tällaisen pipon Seppälän piposuunnittelukilpailuun, jossa voi voittaa 1000€


8. Käytän liikaa kofeiinitabletteja.

9. Syytin pienenä kaikista tekemistäni konnankoukuista sellaista pientä norsulelua joka minulla oli. "EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI ISABELLA!!!" ... Äiti varmaan uskoi joka sanan. Miksi se Isabella meni kirjoittamaan tikkukirjaimilla SARI upouusiin jalkalistoihin paksulla tussilla? Enpäs tiedä!

10. Pidin tässä välissä tauon ja kävin ripustamassa pyykkejä kuivumaan. Pesukoneesta löytyi pestynä ja puhtaana housujen taskussa ollut tietokoneen kaukosäädin. Rikki, ei toimi, hyvästi. Voihan mierda! No, en minä sitä koskaan käyttänytkään. Tai en käytä ainakaan enää.......

11. Minulla on uunissa erittäin terveellinen ruoka valmistumassa. Sörsseli sisältää mm. kanasuikaleita, kukkakaalia, ruokakermaa, jättiläismäisen kasan juustoraastetta, aurajuustoa, valkosipulia..... Gratiinia sieltä siis on tulossa. Voiko mikään noin epäterveellisin raaka-ainein valmistettu olla pahaa? Ei. Mitenkään.

12. Minulla on maailman paras pomo. Hauska, ystävällinen, kiltti, eikä huijaa työntekijöitä. Inhimillinen.

13. Alkoholipitoisista juomista parasta on ehdottomasti punaviini. Hyvää on myös portviini. Valkoviini on useimmiten hirveää. Kuohuviini on ihanaa, mutta sen täytyy olla makeaa. Kuiva ja hapan on pahaa. Siitä huolimatta että olen hyvin mieltynyt erilaisiin viineihin en silti tiedä niistä perustietoja enempää. Tiedän vain että pidän erityisen paljon australialaisista viineistä ja yksi lemppareistani on Jacob's Creek (opiskelijabudjetti!). Mitään mistään "tämä viini on erityisen sammaleisen sikarilaatikkoinen"-analyyseistä ei minulla ole hajuakaan. Viini on hyvää tai ei. Yleensä hyvää.

Tässä minä ja matkaseurani Portugalin Portossa maistelemassa Portviiniä portviinikellarissa! Oli erinomaista.
14. Olen tylsimys kun en keksi enää mitään. Ompa hyvä etten edes yrittänyt sitä sataa faktaa! 15 riittää hyvin.

15. Gratiini tuli uunista, ja aion nyt syödä tuota upeaa hengentuotetta. Ruokajuomana kokista, ylläri!

Ei ehkä maailman esteettisin näky, mutta herkkuus onkin pääasia!

Tunnisteet:

7 kommenttia:

Blogger ratón kirjoitti...

Oon kotitöistä ehdottomasti samaa mieltä: imurointi ja tiskaaminen on inhottavia hommia. Pyykkääminen, varsinkin se ripustelu ja puhtaan pyykin kerääminen on ihan suosikkihommaa...

Mä taisin kirjoittaa entiseen blogiin joskus tän 100 faktaa minusta :) nyt mä luulen, etten ollenkaan jaksaisi keskittyä :)

ps. laitoin sulle linkin "mal de ojo"-artikkeliin wikipediassa, aika suppea se oli, mutta kuitenkin jonkin verran juttua.

5. elokuuta 2010 klo 19.20  
Blogger Sari kirjoitti...

Kiitos tuosta artikkelista! Menenkin heti katsomaan. Mielenkiintoinen juttu!

5. elokuuta 2010 klo 19.31  
Blogger Anu Pauliina kirjoitti...

imurointi on ihanaa, samoin pyykit, mutta tiskit inhottavia. Ja en voi uskoa että et tykkää moulin rougesta!! kauhea järkytys!! :)

5. elokuuta 2010 klo 20.39  
Blogger Sari kirjoitti...

Minä en ymmärrä miten niin monet jaksavat pitää siitä elokuvasta :D Minun oli oikein pakotettava itseni katsomaan se loppuun asti kun mieli teki antaa periksi jo ekojn minuuttien jälkeen :P

6. elokuuta 2010 klo 12.30  
Blogger ratón kirjoitti...

Moulin rougesta vielä :) Mä en ole koskaan katsonut sitä loppuun saakka... Olen kaksi kertaa nukahtanut kesken elokuvan (aika alkuun) ja sen jälkeen poistunut tekemään muita asioita. En siis ole koskaan jaksanut katsoa sitä kokonaan :D

6. elokuuta 2010 klo 15.18  
Blogger -S- kirjoitti...

Olipas hauska postaus!
Taidat tosiaan olla ihastunut tuohon A te biisiin :D
Onko voittaja jo tuohon piposuunnittelijakisaan lòytynyt? Tosi magee ehdokas sulla.
Ihana Isabella ystàvàkin sinulla ollut :D

7. elokuuta 2010 klo 18.38  
Blogger Sari kirjoitti...

Ratón! Siis hyvä etten ole ainoa joka on tuota mielltä. Minulla on sellaisia kavereita jotka palvovat sitä kamalaa elokuvaa enkä voi ymmärtää miksi :D

-S- olen todellakin! Se kuulostaa niin kauniilta, ja sanat ovat niin kauniit! <3 Ei se piposkaba taida vielä olla päättynyt, en tiedä :D

9. elokuuta 2010 klo 17.35  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu