Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Ylioppinut luuseri

18. toukokuuta 2009

Ylioppinut luuseri

Olen nyt sitten virallisesti ylioppilas. Se tuntui hetken kivalta - oma EMCBB-rivi vaikutti ihan kohtuulliselta ja olin tyytyväinen myös siihen, että äidinkielen pisteeni nousivat lautakunnassa sen verran, että C:nä lähtenyt kokeeni palasi M:nä takaisin. Tein kuitenkin sen virheen, että selasin facebookista muiden tuloksia - ja tunnen nyt itseni täydelliseksi luuseriksi ja alisuoriutujaksi jonka keskittymiskyky on huono ja itsekuri vielä huonompi. Vai olenkohan minä sitten vaan tyhmä? 

Miksi kaikki muut pystyvät suoriutumaan ylioppilaskokeista L:n arvoisesti, kun minä en yltänyt edes espanjassa kuin E:hen vaikka puhun ko. kieltä täysin? Masentaa. Tämän lisäksi minua masentaa se, että kevätjuhlassa tietyt pari henkilöä aina kuittaavat kaikki stipendit, eikä meille keskinkertaisuuksille jätetä mitään. Surku. Masentavaa on myös se, ettei metropoliasta tullut pääsykoekutsuja - ennakkotehtävänikin olivat siis surkeita. MITÄ MINÄ OSAAN? :(

Surkealta tuntuu myös, että vaikka lukiokurssien keskiarvot ovat kirjoittamissani aineissa hyviä, en silti pystynyt niitä vastaaviin suorituksiin. Äidinkielen keskiarvoni tulee olemaan päättötodistuksessani 9, samoin psykologian, englanti minulla on 7 paikkeilla ja matematiikkakin taitaa olla sen 7-8, en nyt muista tarkkaan. Näitä numeroita vastaaviin arvosanoihin en kuitenkaan yltänyt - miksi? Olisikohan sitä pitänyt sittenkin kirjoittaa se filosofia, kun kuitenkin on lukion oppiaineista se mikä eniten kiinnosti. Niin. Vai mitä se olisi muuttanut?

Ostin eilen lakin, ja tänään äidille lyyran. Kävin myös poliisiasemalla viemässä todistuksen siitä, että olen käynyt ajokortin kakkosvaiheen (eli toisin sanoen maksanut 300€ tyhjästä...). Kuvan vaihtaminen korttiin ei kuulemma onnistu, vaikka olen siinä täysin eri näköinen kuin nyt. Mutta kaipa siitä tunnistaa....

Pyysin ylppärilahjaksi moottoripyörää, ei taida olla kovin realistiset toiveet..................


Tunnisteet: , ,

2 kommenttia:

Blogger Chuuko kirjoitti...

Vähän jäi alisuorituksiksi nuo ylppärit täälläkin. Yhteiskuntaoopi mm 8 todistuksessa ja B tuli, hieman ketuttaa. Jäi jopa pisten päähän C:stä.
Onko muuten tietoa, kuka pitää ylioppilaitten puheen?
Tuli vain mieleen tuosta stipendiasiasta. Saatan ruveta harkitsemaan oikeasti väkivaltaiseksi ryhtymistä, jos eräät uskoakseni samat ihmiset joihin tavallaan viittaat, pääsevät lässyttämään ihanista lukiovuosistaan ja hienoista tulevaisuudensuunnitelmistaan...

18. toukokuuta 2009 klo 22.05  
Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Mäkin olin aikoinaan tyytymätön omaan suoritukseen ylppäreissä. Ja ärsytti kun ihmiset lohdutti että ei niitä arvosanoja kohta kukaan kysele. Mutta niin se on, ei ylppäritulokset merkkaa elämässä mitään, paitsi pääsykoeprosessissa hyvistä arvosanoista on tietysti etua. Se on kyllä väärin että lukion kurssiarvosanat on yhdentekevät yliopistoon haettaessa... Itelläni oli tosi hyvät arvosanat mutta ylppärit menin aivan pieleen. -anni-

22. toukokuuta 2009 klo 16.18  

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu