Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

DESESPERADA!!

2. marraskuuta 2008

DESESPERADA!!

Tunnen äärimmäistä surkeutta itsestäni. Ihankuin ei osaisi mitään. Haluan ulkomaille, Suomi ahdistaa. Kunpa aika nyt menisi nopeasti ja pääsisin lähtemään johonkin. Olisi taas jotain kirjoitettavaakin. Sain valmiiksi sen aineistoesseen jonka kanssa olen nyt viikon tuskaillut. Aineistona oli vuonna 2006 Helsingin sanomissa ilmestynyt kolumni "Suomi on kaunis ja kämäinen" jossa kirjoittaja haukkuu avoimesti niin suomalaista luontoa, suomalaisia ja suomalaisia kaupunkeja. Ihan kiva siitä kai tuli, lopulta. Tai jos ei tullut niin mierda!! Tässä pätkä:

"Vieraassa maassa ja kulttuurissa minulta kysyttiin usein kysymyksiä Suomesta - monelle ei ollut selvää edes Suomen tarkka sijainti, ja monet erehtyivät jopa luulemaan, että Finlandia oli vain yksi yhdysvaltain osavaltioista. Tässä tilanteessa huomasin olevani ikäänkuin suomi-kuvan suurlähettiläs. Ihmiset, jotka eivät olleet koskaan ennen edes kuulleet Suomesta, kertoivat minut tavattuaan haluavansa ehdottomasti matkustaa heti seuraavalla lomalla Suomeen. Näytin kuvia lapin tuntureista ja tykkylumesta kuusen oksilla, sekä tietenkin poroista ja joulupukista vahvistaen samalla Suomeen liitettyjä stereotypioita lumen ja jään maana. Nyt olen kuitenkin kauhuissani - Meksikolaiset ystäväni aikovat tulla katsomaan sitä upeaa ja kaunista Finlandiaa ihan paikan päälle eikä minulla tietysti ole aavistustakaan minne minä heidät voisin viedä nolaamatta itseäni totaalisesti. Tosiasia kuitenkin on, että he tulevat ihastumaan jo nähdessään Haminan ankkalammen tai Helsingin raitiovaunut. Sama ilmiö toteutui minun kohdallani ulkomailla - minulla on tuhansittain kuvia paikallisista eläimistä, kasveista, hedelmäpuista ja jopa roskalaatikoista, ihan vain siksi että ne olivat minulle eksoottinen ja kiehtova asia. --"

Photobucket

Tunnisteet: , ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

Linkit tähän tekstiin:

Luo linkki

<< Etusivu